پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

جاهداف :

نجات و زنده نگه داشتن و مصدوم

جلوگیری از شدت یافتن ضایعه

کمک به بهبود حال مصدوم تا انتقال او به مراکز درمانی

 وظایف کمک دهنده در سطح کمکهای اولیه بوده به هیچ عنوان نباید در امور پزشکی و درمانی که صلاحیت آن را ندارند دخالت نماید .

اصول طلایی

خونسرد باشید ، به حریم خصوص فرد را احترام بگذارید

بدترین حالت را تصور کنید

کمکهای اولیه خود را معطوف به بدترین احتمالات کنید

سعی کنید شما آسیب بیشتری وارد نکنید

تصور نکنید آسیبها تنها آنهایی هستند که شما می بینید .

تصمیم گیری را به فرد مصدوم واگذار نکنید

 آسیب بیشتری وارد نکنید

راه تنفس فرد بیهوش را مسدود نکنید .

هرگز فرد بیهوش را به حالت طاقباز (به پشت ) یا دمر (به شکم ) نخوابانید .

هرگز زیر سر فرد بیهوش چیزی نگذارید ، زیرا ممکن است این کار باعث بسته شدن راه تنفس وی شود

هرگز مایعی داخل دهان فرد بیهوش نریزید یا چیزی در آن نگذارید (مثل آب یا قرص )

هرگز جسمی را که به داخل بدن فرو رفته و گیر کرده است بیرون نیاورید

هرگز مصدومی را که احتمال آُسیب دیدگی ستون فقرات او وجود دارد جابجا نکنید ، مگر آنکه خطری فوری جان او را تهدید کند. حرکت دادن کمر یا گردن در چنین مصدومانی ممکن است باعث آسیب نخاع و موجب فلج گردد.

هرگز عضو آسیب دیده را بدون محافظت از محل آسیب دیدگی حرکت ندهید زیرا ممکن است رگهای خونی و اعصاب مجاور استخوان شکسته شود .

اگر احتمال آسیب دیدگی سر ، گردن ، پشت ، یا کمر مطرح است ، باید این موضوع را هنگام باز کردن راه تنفسی او در نظر بگیرید ، برای این کار سر مصدوم را به عقب خم نکنید و فقط چانه را بالا بکشید .

احساس مزه شور در دهان نشانه نشست مایع مغزی نخاعی است ، هرگز جلوی جریان آزاد مایع مغزی نخاعی را نگیرید زیرا ممکن است این کار باعث افزایش فشار داخل جمجمه گردد.

در صورت وجود صدمات سر یا بیه.ش بودن مصدوم باید او را به عنوان مصدوم با صدمه نخاعی تلقی نمایید .

نباید سعی در جا انداختن استخوان یا عضو جابجا شده یا بیرون آمده از زخم کنید .

نباید برای به هوش آوردن مصدوم ، روی صورتش آب بپاشید یا به صورت او سیلی بزنید یا محکم تکانش دهید .

 

مصدو م داخل اتومبیل

معمولاً نیازی نیست که قبل از رسیدن آمبولانس و امدادگران ، مصدوم را از داخل خودرو بیرون آورید . بدانید که غالباً پس از بروز سانحه رانندگی خودرو آتش نمی گیرد. خودرو را خاموش کنید و ترمز دستی را بکشید ، اما اگر مصدوم در معرض خطری فوری است و باید او را بیرون آورید ، اول گردن و کمر او را با یک تخته بی حرکت کنید :

1-      یک حوله یا روزنامه تا شده که در داخل پارچه ای قرار داده اید به دور گردن مصدوم بپیچانید تا بی حرکت شود .

2-      پشت مصدوم یک تخته بگذارید ، برای انجام این کار نباید هیچ حرکت اضافی به کمر یا گردن او بدهید .تخته باید از سر تا باسن مصدوم امتداد داشته باشد .

3-      بدن مصدوم را حداقل از چهار موضع به تخته ببندید ؛ دور پیشانی ، دور گردن ، زیر بغل و روی شکم

در صورت امکان بازوها را نیز به تخته ببندید .

4-      زانوها و مچ پاهای مصدوم را به یکدیگر ببندید .

5-      اکنون مصدوم را از اتومبیل خارج کنید ولی مواظب باشید بدنش خم نشود و پیچ نخورد .

 

 

نکاتی در مورد خوردنی های عید نوروز

نکاتی در مورد خوردنی های عید نوروز برای شما عزیزان در این پست از بروز وب جمع آوری کرده ایم که توسط نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه نوشته شده است، حیدری در مورد آجیل، شیرینی، وعده های غذایی و دیگر خوردنی هایی که در عید میخوریم توصیه های کرده است که رعایت آنها موجب حفظ سلامتی خودمان میشود

 

 نکاتی در مورد خوردنی های عید نوروز

برای خرید آجیل پایان سال، آجیل کم نمک را انتخاب کنندنیلوفر حیدری در خصوص تغذیه در ایام نوروز گفت: زیاده روی در مصرف غذا و تنقلات، شیرینی و شکلات می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی و همچنین افزایش انرژی دریافتی و در نتیجه اضافه وزن در ایام نوروز شود. حیدری گفت: در مورد افرادی که مبتلا به قند خون و یا چربی خون بالا هستند زیاده روی در مصرف این مواد باعث اختلال در وضعیت سلامت آنها خواهد شد، بنابراین برای برخورداری از آرامش و سلامتی در سفرهای نوروزی باید تعادل در مصرف مواد غذایی را در نظر گرفت. وی تاکید کرد: کودکان باید از مصرف بیش از حد شیرینی و شکلات در ایام نوروزی و سفرهای نوروزی اجتناب کنند، زیاده روی در مصرف تنقلات، شیرینی و شکلات در کودکان اغلب باعث بروز مشکلات گوارشی مثل درد معده، تهوع و استفراغ می شود، ضمن اینکه مانع مصرف وعده‌های اصلی غذا می‌شود.

بعد از هر بار مصرف شیرینی و شکلات در ایام نوروز به بهداشت دندان‌ها و مسواک زدن به خصوص در کودکان توجه شود.

همچنین هنگام خرید آجیل باید به تازگی و کم نمک بودن آن توجه داشت و تا حد امکان از فروشگاه‌هایی که معتبر هستند و اجناس با کیفیت مرغوب و تازه عرضه می‌کنند و مواد را در مکانی خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری می‌کنند، خریداری کنید. حیدری گفت: باید از خرید خشکباری که علائم کپک زدگی در آنها مشاهده می شود خودداری کرد و بهتر است انواع کم نمک آجیل برای خرید انتخاب شود.

وی در ادامه افزود: در سفرهای نوروز بهتر است برنامه غذایی مانند سایر زمان‌ها تنظیم شود و در صورت مصرف آجیل و مغزها به عنوان میان وعده در مصرف آنها زیاده روی نشود. همچنین در این ایام بهتر است حجم مواد غذایی را در هر وعده اصلی کاهش داد و به ویژه شام را مختصر میل کرد. حیدری در خصوص تغذیه در سفر نیز یادآور شد: حتما در طول سفر به دریافت مقادیر مناسب لبنیات پاستوریزه دقت کنید و روزانه متناسب با نیاز بدنتان حدود ۲ تا ۳ لیوان شیر یا ماست استفاده کنید و در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب بنوشید و حداقل روزانه ۶ تا ۸ لیوان مایعات مصرف نمائید. وی گفت: در سفر بهتر است از آب‌های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است استفاده کرد

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: برای برطرف شدن نیاز بدن به مایعات، آب بهترین نوشیدنی است و توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف آبمیوه‌های مصنوعی و نوشابه‌های گازدار پرهیز شود. وی در پایان عنوان کرد: به جای مصرف غذاهای سرخ شده، از غذاهای آب پز، کبابی و تنوری استفاده نمایید و تا حد امکان از مصرف سوسیس، کالباس و ساندویچ های آماده پرهیز کنید

 از طرف معاونت امداد و نجات

 

 

۹۲/۱۲/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی