پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

۳۰۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است



۶. غسل - قسمت اول

۶. غسل - قسمت اول

آنچه در زیر می‌آید، دروس "هجدهم و نوزدهم" از جلد اول «رساله‌ی آموزشی» احکام و مسائل شرعی است که مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی تهیه، تنظیم و منتشر شده است.
*معنای غسل
غسل یعنی شستشوی تمام بدن از سر تا پا با شرایط و کیفیت خاص.
*اقسام غسل
۱. واجب
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gifمشترک میان مردان و زنان:
      غسل پس از جنابت
      غسل پس از مس میت
      غسل میت
      غسل در هنگامی که نذر و عهد کرده یا قسم خورده باشد که غسل کند
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gifمخصوص بانوان:
      غسل پس از پایان عادت ماهیانه (حیض)
      غسل پس از قطع شدن خون زایمان (نفاس)
      غسل در اثنای خونریزی‌های زنان (استحاضه)
۲. مستحب، مانند غسل جمعه.
هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
رهبر انقلاب در سخنان خود در حرم مطهر امام خمینی رحمه‌الله در ۱۴ خردادماه امسال با اشاره به این‌که آمریکا کشورها، جریان‌ها و افراد دنیا را به سه دسته‌ی «گوش به فرمان»، «غیرگوش به فرمان و مستقلی که باید با آن‌ها مدارا کرد» و «نافرمان» تقسیم می‌کند، کشورهای اروپایی را در زمره‌ی دسته‌ی دوم قرار دادند و فرمودند: «فهم بنده از مسائل سیاست این است که اروپایى‌ها در یک خطاى بزرگ راهبردى قرار دارند که خودشان را در خدمت آمریکا قرار داده‌اند. منافع آمریکا را رعایت می‌کنند، آمریکا منافع آن‌ها را رعایت نمی‌کند و نخواهد کرد.» اما آمریکا کدام منافع اروپایی‌ها را تاکنون نادیده گرفته است؟ این یادداشت به چند مورد از فهرست این منافع نادیده‌گرفته شده اشاره دارد.
لزوم اتحاد در روابط بین‌الملل آن‌گاه شکل می‌گیرد که دو یا چند کشور متقاعد شوند، فقط در صورت برقراری اتحاد و ائتلاف متقابل، قادر به حفظ و دستیابی به اهداف و منافع ملی هستند. به این دلیل است که کشورها اقدام به تأسیس یک اتحاد می‌کنند. اتحادی که حتی ممکن است نانوشته باشد، اما اشتراک در اهداف و منافع ملی، ایدئولوژی و تصور خطر مشترک موجب ایجاد و تداوم این اتحاد است.
هرچند که در مورد اتحاد موجود میان ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی هم انتظار می‌رود تا این قدر متیقن لحاظ شود، اما در عمل این موضوع را شاهد نیستیم. بررسی رفتار آمریکا در قبال طرف اروپایی نشان می‌دهد که در بسیاری مواقع واشنگتن نه‌تنها در جهت تأمین منافع طرف اروپایی گام برنمی‌دارد که حتی امنیت ملی آن را هم با مخاطره مواجه می‌کند. شنودهای تلفنی رهبران کشورهای اروپایی یکی از آخرین نمونه‌ها از اقدامات آمریکا علیه امنیت ملی اروپایی‌ها بوده است.
هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:
* ادعا میکردند با تروریسم مخالفیم؛ امروز در منطقه‌ى ما و در بسیارى از نقاط دنیا با تروریستها همپیمان میشوند، با تروریستها میروند مى‌نشینند و قرار مدار میگذارند، پول میدهند، اسلحه میدهند که بروند کارهاى تروریستى انجام دهند! گروه منافقین را که خودشان به ترور هزاران نفر در کشور اعتراف کردند، زیر چتر حمایت قرار میدهند؛ به قول خودشان از لیست سیاهِ خودشان خارج میکنند!
دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
دعوت شخصیت های سیاسی و مذهبی عراق از قشرهای مختلف مردم جهت کمک به نیروهای ارتش برای مقابله با تروریست های داعش، با استقبال گرم و پرشور پیر و جوان این کشور رو به رو شده است. آنها برای دفاع از کشور و شهرشان بسیج شده اند
هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

سیاستمداران انگلیسی بدانند که «راه سفارت انگلستان هنوز هم از بابی ساندز می‌گذرد» و با بستن یک در و باز کردن دری دیگر، نمی‌توانند بر نقض حقوق بشر که توسط حکومت مطبوعشان صورت می‌گیرد، سرپوش بگذارند.

به گزارش گروه بین الملل-فرهنگ نیوز، شناخت جنایت علیه بشریت در کشورهای مدعی حقوق بشر کاری دشوار نیست؛ کشورهایی که با تشکیل و راه اندازی کمپین‌های مختلف قصد آن را دارند تا جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق بشر نشان دهند. اما واقعیت چیست؟ آیا حقوق بشری که آنان ادعای آن را دارند و هر سال پذیرای عده ای ضد انقلاب و فراری است، کسانی که خیانت آنان به جمهوری اسلامی کم نبوده و نیست، حقوق بشری واقعی است؟

هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
پادشاه عربستان سعودی جمعه شب از مغرب وارد قاهره شد و با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور جدید مصر دیدار کرد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان جمعه شب از مغرب وارد قاهره شد و با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور جدید مصر دیدار کرد.
عبدالفتاح السیسی در فرودگاه قاهره به داخل هواپیمای پادشاه عربستان رفت و دو طرف به مدت یک ساعت گفتگو کردند. پادشاه عربستان سپس به ریاض برگشت.
خبرگزاری رسمی مصر گزارش داد سیسی از پادشاه عربستان به علت حمایت های اخیر از مصر به ویژه پیشنهاد برگزاری نشست "دوستان مصر" برای کمک اقتصادی از این کشور قدردانی کرد.

هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

رسانه های سعودی امروز تصاویری از دیدار اخیر ملک عبدالله و عبدالفتاح السیسی در فرودگاه قاهره منتشر کرده اند که در آن شاهزاده بندر بن سلطان رئیس برکنار شده دستگاه اطلاعاتی عربستان دیده می شود.
به گزارش فرهنگ نیوز ، "بندر بن سلطان" شاهزاده سعودی چندی پیش از مقام ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی برکنار شد و تاکنون تصویری از وی منتشر نشده بود.
هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

حجت الاسلام پناهیان : خسته‌شدن از ظلم آمریکا و صهیونیست‌ها برای ظهور کافی نیست ، مردم باید علاوه بر خسته شدن از ظلم، آمادۀ پذیرش عدالت هم باشند.
به گزارش فرهنگ نیوز ، «انتظار عامیانه» عنوان اولین فصل کتاب «انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه» است. حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در فصل اول این کتاب به معرفی و بررسی انواع انتظار عامیانه و آثار سوء آن پرداخته است و سپس فواید و برکاتی که با کنار گذاشتن نگاه عامیانه پدیدار می‌شود را برشمرده است.
نوع سوم نگاه عامیانه: «نجات از ظلم و دیگر هیچ»/ مردم باید علاوه بر خسته شدن از ظلم، آمادۀ پذیرش عدالت هم باشند
هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
فرمانده نیروی زمینی ارتش از هلاکت چند تن از اعضای گروهک تروریستی پژاک توسط سربازان نیروی زمینی خبر داد.
امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران از انهدام یکی از گروهک‌های تروریستی پژاک که قصد وارد شدن به کشورمان را داشت، خبر داد.  

وی افزود: طی چند روز گذشته یک گروه چند نفره از گروهک‌ تروریستی پژاک  قصد ورود به کشور را داشتند که با هوشیاری سربازان شایسته و فدایی و فداکار ولایت در نیروی زمینی، ضربه جبران‌ناپذیری به این گروهک تروریستی وارد شد.
هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

در تیم ملی کامرون یک رابطه خونی جالب وجود دارد. اگر مسابقه کامرون – مکزیک را زیر باران خوب تماشا می‌کردید یک مرد سیاهپوست با موهای بافته با کت و شلوار و کراواتی شیک را روی نیمکت این تیم می‌دیدید که ظاهرا جزو مدیران تیم و افراد کنار دستی فولکر فینکه در کادر فنی کشورش به حساب می‌آید.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  جام جهانی 2014 را می‌توان جام خانوادگی نامید. جامی که هر روز با تماشای بازی‌هایش به غیر از لذت بردن از کیفیت مسابقات و مسائل تکنولوژیک و البته فوتبال تهاجمی و تماشاگرپسند، پیدا کردن روابط خانوادگی بین بازیکنان و مربیان تیم‌ها تصاویر نابی را پیش رویتان قرار می‌دهد که دیدنی و به یادماندنی خواهد بود.
نیکو و رابرت کوآچ
شب اول بازی‌ها وقتی نیکو کواچ با کت و شلوار شیکش لب خط طولی می‌آمد تا با بازیکنان کرواسی صحبت کند رابرت برادر بزرگتر او را روی نیمکت با لباس ورزشی می‌دیدیم و این پرسش پیش آمد که رابرت اینجا چه کار می‌کند؟ برادران کواچ که نیمی از تیم‌های بوندس لیگا را چرخیدند و فوتبال‌شان تمام شد حالا سرمربی و مربی تیم ملی کشورشان در جام جهانی به حساب می‌آیند.

هادی کریمی
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر