پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

این غذاها، شما را به طرز شگفت انگیزی سرحال می کن

شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹ ب.ظ

کمبود مواد مغذی در بدن می‌تواند در ایجاد خستگی و افسردگی افراد مؤثر باشد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از جام نیوز، ضعف عمومی بدن، افسردگی و خستگی از موارد شایعی است که در همه سنین به چشم می‌خورد که علت‌های مختلفی دارد. کمبود مواد مغذی در بدن که ممکن است به دلیل رعایت نکردن زنجیره غذایی یا دریافت نامناسب مواد غذایی و سوءتغذیه رخ دهد می‌تواند در ایجاد خستگی و افسردگی افراد مؤثر باشد. البته بیماری‌های زمینه‌ای و آلودگی‌های محیطی مانند آلودگی آب، هوا و خاک نیز در این میان بی‌تأثیر نیستند.
مشاغل پراسترس مانند کارگرانی که در کارخانه‌های پر سر و صدا مانند کارخانه فولاد کار می‌کنند باید مواد غذایی به ویژه در وعده صبحانه را مصرف کنند که تا حد زیادی در کاهش خستگی مؤثر باشد. متأسفانه اغلب افراد به ویژه کارمندان به دلیل کمبود وقت یا بی‌حوصلگی وعده صبحانه را که 30 درصد انرژی روزانه را تأمین می‌کند حذف می‌کنند و کیک، کلوچه، بیسکویت‌های شکری و نان قندی را در کنار چای به عنوان صبحانه مصرف می‌کنند غافل از اینکه بدترین نوع ماده غذایی را خورده و فقط قند خون را بالا می‌برند و هیچ ماده غذایی برای بدن از ابتدای روز تأمین نشده است.



برخی به تقلید از اروپایی‌ها آب پرتقال را در وعده صبحانه قرار می‌دهند در صورتی که استفاده از پودر آب پرتقال‌های صنعتی هیچ‌گاه جای آب پرتقال طبیعی را نمی‌گیرد و در عین حال خوردن آب پرتقال به تنهایی در وعده صبح به دلیل مواد محرکی که دارد فرد را عصبی و خسته می‌کند. بهتر است آب لیمو شیرین را با مخلوط آب پرتقال در وعده صبحانه برای تأمین ویتامین‌های ضروری بدن مصرف کرد.



حتی در برخی موارد سوسیس تخم‌مرغ و کالباس، صبحانه مورد علاقه برخی افراد است، اما نیترات موجود در سوسیس مصرف آنتی‌اکسیدان را در بدن بالا می‌برد و ویتامین‌های A، C و سلنیوم بیشتری برای دفع نیترات از بدن باید مصرف شود و به جای آنکه بدن در ابتدای صبح انرژی کسب کند، باید انرژی بیشتری را از دست بدهد و برای هضم اینگونه غذاها خسته می‌شود.



آن هایی که مایلند برای رفع خستگی با خوردن یک ماده غذایی بانشاط شوند توصیه می شود نان‌های حاوی پروتئین و فیبر مانند نان جو، سوپ جو را مصرف کنند، چرا که تحقیقات نشان داده جو به دلیل ترکیباتی از کربوهیدرات و پروتئین ماده غذایی خوبی برای رفع خستگی محسوب می‌شود. عدس هم به دلیل اسیدفولیک بالایی که دارد می‌تواند به شکل عدسی و عدس‌پلو مورد استفاده قرار گیرد و در رفع خستگی بسیار مؤثر خواهد بود.





یک برنامه ساده غذایی برای شما پیشنهاد می‌شود. می‌توانید بنابر نوع ذائقه و رژیم خود از تعداد یا ترکیبی ازآنها بهره ببرید :

- کره و عسل یا مربا به ویژه مرباهای مقوی مانند مربای هویج، آلبالو، توت فرنگی و غیره.

- شکلات صبحانه، چای و یا شیر و خامه.

- تخم مرغ آب پز، خیار و گوجه تازه.

- نیمرو و سبزی خوردن.

- لوبیا چیتی یا عدسی یا حلیم.

- استفاده ازحلوا ارده ( به ویژه درفصل سرد ) و پنیر.

- شیربرنج و آب میوه فصل.

- فرنی.

- ساندویج مرغ یا تخم مرغ، سبزیجات مانند کاهو و میوه.

- مصرف آب میوه‌های طبیعی به ویژه پرتقال یا میوه‌هایی که ویتامین ث دارند

- نان و پنیر ،خرما یا گردو.
۹۳/۰۱/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۲)

با عرض سلام و خسته نباشید

مفتخر هستیم افتتاح سرویس وبلاگدهی نت لاگ با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا را به عرض شما برسانیم.www.nlog.ir           

امکان انتقال کامل مطالب وبلاگ فعلی به وبلاگ جدید خود در نت لاگ بصورت اتوماتیک

                www.nlog.ir

نت لاگــ سیستمی قدرتمند مبتنی بر پایه جدیدترین تکنولوژی روز میباشد و به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به سادگی وبـلاگ شخصی, مذهبی, ورزشی و یا شرکتی خود را ساخته و به انتشار محتوای خود بپردازید . ثبت وبـلاگ در نت لاگ کاملا رایگان می باشد و شما میتوانید در چند ثانیه وبـلاگ مورد نظر خود را ایجاد نمائید.

www.nlog.ir

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی