پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

۱۱دلیل برای میزبانی ایران درجام ملت‌های ۲۰۱۹

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۱۱ ب.ظ

فدراسیون فوتبال به ۱۱ دلیل کشورمان را شایسته میزبانی جام ملت‌های آسیا می‌داند.

به گزارش فرهنگ نیوز ، در جریان سفر هیئت نمایندگی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران برای ارزیابی امکانات میزبانی جام ملت‌های سال 2019، فدراسیون فوتبال کشورمان 11 دلیل و استدلال خود را برای چرایی شایستگی فوتبال ایران جهت کسب این میزبانی ارائه کرد. متن کامل این گزارش که به اطلاع هیئت نمایندگی کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید، بدین شرح است:

مقدمه

فدراسیون فوتبال ایران از 1946 تأسیس و یک سال بعد به عضویت فیفا پذیرفته شد. در این مدت تمام رؤسای تاریخ فدراسیون فوتبال ایران برای پیشرفت این رشته در زمینه‌های مختلف ملی و باشگاهی تلاش کرده‌اند که در این بین چهار بار راهیابی به جام جهانی، سه بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و بارها قرار گرفتن ایران در جمع چهار تیم نهایی این مسابقات، قهرمانی تیم‌های استقلال و پاس در جام باشگاه‌های آسیا، همه و همه نشان دهنده این است که فوتبال ایران از سال‌های دور جزو قدرت‌های اول فوتبال آسیا بوده است.

شرایط کلی و گذشته فوتبال ایران، نشان می‌دهد که فوتبال ایران در سال‌های گذشته و امروز در همه زمینه‌ها در مسیر رشد، پیشرفت، توسعه و تعالی قرار داشته و اعطای میزبانی جام ملت‌های آسیای 2019 به ایران، می‌تواند بار دیگر شور و نشاط را در این کشور به ارمغان آورد و ایران، جشنواره آسیایی را با خانواده بزرگ فوتبال آسیا مهیا و برگزار کند.

11 دلیل برای انتخاب ایران به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 2019

1- ایران؛ مهد جاذبه و زیبایی

زیبایی‌های ایران در پهنای این سرزمین پراکنده شده است. برای دیدن این همه زیبایی باید روزها و ماه‌های زیادی را در این کشور زندگی کرد و از نزدیک با تاریخ این سرزمین پهناور و زیبا آشنا شد. برای دیدن زیبایی باید سفر کرد و روی کاغذ نمی‌توان شرح افسون‌ها و رازهای این کشور سراسر دیدنی را توضیح داد.

2- انگیزه بالا برای کسب میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا

فدراسیون فوتبال ایران در فاصله بین سال‌های 2010 تا 2013 تلاش مضاعفی در جهت رشد فوتبال در این کشور انجام داده است. در این سال‌ها فوتبال پایه و بانوان در ایران با تلاش و کوشش همه دست‌اندرکاران فوتبال کشور رشد بی‌سابقه‌ای داشته و صعود همه رده‌های تیم‌های ملی به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا و حضور در جام جهانی نوجوانان در امارات و نایب قهرمانی فوتسال بانوان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا نمونه‌ای از این افتخارات است.

3- حرکت رو به رشد در توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری فوتبال

از اقدامات شایسته تقدیر کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال‌های اخیر، توجه ویژه به فوتبال پایه (نام‌گذاری سال 2013 به عنوان فوتبال پایه) و همچنین استانداردسازی باشگاه‌های حرفه‌ای و فوتبال ملی بوده است. بحث صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتری و پیگیری‌های سختگیرانه و مفید کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص، تغییرات گسترده و بزرگی در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فوتبال باشگاهی و ملی به وجود آورد و موجب توسعه فوتبال ایران شد.

این اقدام تا آنجا مورد توجه فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفت که این کشور پس از ژاپن توانست بیشترین امتیازات را در زمینه معیارهای حضور در مسابقات لیگ قهرمان آسیا کسب کرده و ضمن کسب چهار سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا تغییرات خوبی در استادیوم‌ها و زمین‌های تمرینی و زیر ساخت‌های خود به وجود آورده و از این طریق در مسیر توسعه قرار گیرد و هم اکنون با توجه به این رشد گسترده به دنبال میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال 2019 است.

4- علاقمندی بالای مردم به فوتبال و حضور فعال و پرشور آنها در استادیوم‌ها

فوتبال از دیرباز ورزش اول و مورد علاقه مردم ایران بوده و هست. شور، هیجان و نشاط موجود در ورزشگاه‌های ایران در خلال مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران و همچنین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و هواداران نمایندگان ایران در این مسابقات زبانزد بوده و آمار و اطلاعات ارائه شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا گواه این مدعاست.

5- تجربه و پتانسیل بسیار خوب و بالا در برگزاری میزبانی‌ها

میزبانی‌های فوتبال ایران در آسیا و به خصوص مسابقات جام ملت‌های آسیا از سال 1968 آغاز شد و پس از آن در سال 1976 مجدداً میزبانی این مسابقات به شهرهای زیبای تهران و تبریز ایران رسید و ایران ضمن کسب قهرمانی سه دوره از این مسابقات میزبانی خوبی را از خود به یاد و خاطره فوتبالدوستان گذاشت. در حال حاضر بی‌شک کسب میزبانی مسابقات نه تنها از جنبه رشد و توسعه فوتبال که به خاطر بسیاری دیگر از مسائلی که به رشد و توسعه کشورها کمک می‌کند مورد توجه قرار گرفته و از این رو فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های گذشته درخواست‌های میزبانی بسیاری ارائه کرده و پس از برگزاری مسابقات بارها و بارها کشورهای میهمان از میزبانی خوب فدراسیون فوتبال و مردم ایران تشکر کرده و رضایت خود را اعلام داشته‌اند.

6- خصلت برجسته ایرانیان؛ مهمان‌نوازی

مهمانﻧﻮازی یکی از ﺻﻔﺎت ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ اﻳﺮاﻧـیﻫـﺎ ﺑﻮده و ﻫﺴـﺖ. اﻳﺮاﻧـی‌ها در ﻓﺮﻫﻨـﮓ ﺧـﻮد آداب ﺑﺴـﻴﺎری در مورد مهمان و چگونگی پذیرایی از او دارد. اﻳــﻦ اﻣــﺮ سابقه بسیار طولانی در کشور ایران دارد. وﺟــﻮد واژه‌هایی ﭼﻮن «مهمانﺧﺎﻧﻪ» و «ﻣﻬﻤﺎﻧﺴﺮا» ﺗﺄﻛﻴﺪی ﺑﺮ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ در ﻓﺮﻫﻨﮓ ایرانی ﻣﻬﻤﺎن ﺟﺎﻳﮕﺎه وﻳﮋه‌ای دارد. یکی از مهمترین مسائل مربوط به میزبانی در مسابقات بین‌المللی حضور هواداران و گردشگران کشورهای مختلف در کشور میزبان است و با توجه به این خصلت برجسته ایرانیان، قطعاً آنها میزبان بسیار خوبی برای مهمانان خارجی و بی‌شماری خواهند بود که برای دیدن مسابقات تیم‌های مورد علاقه‌شان به ایران خواهند آمد.

7- فوتبال ایران پرسابقه‌ترین در آسیا

برخی معتقدند ملوانان انگلیسی که در بنادر جنوب ایران رفت و آمد داشته‌اند فوتبال را با خود به این کشور آورده‌اند و برخی نیز می‌گویند این بازی توسط کارگران انگلیسی مقیم مسجد سلیمان که برای استخراج نفت به این ایران آمده بودند به این کشور آورده شده است.

8- ایران؛ گذرگاه آسیا

موقعیت جغرافیایی و لجستیکی ایران در آسیا و جهان از دیرباز مورد توجه بوده به گونه‌ای که از دیرباز ایران قطب اصلی و گذرگاه اصلی جاده ابریشم بوده است. ایران در مرکز نیم کره شمالی به گونه‌ای جای گرفته است که بسیاری از کشورهای جهان برای حرکت از غرب به شرق و برعکس از مرز هوایی و جاده‌های ترانزیتی ایران گذر می‌کنند و از این طریق در خلال برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیای 2019 اکثر کشورهای آسیایی و هواداران آنها با کمترین زمان و صرف کمترین هزینه به ایران می‌رسند و مشکلی بابت دوری و بُعد مسافت زیاد نخواهند داشت.

9- ایران؛ کشوری چهار فصل

ایران فقط و فقط سرزمین طلایی گنجینه‌های سرشار نفت و گاز، سرزمین زعفران و پسته‌های خندان و فرش‌های رویایی نیست. پهناوری مرزهای ایران از شمال تا جنوب چنان قابل توجه ا‌ست که این سرزمین تاریخی را به‌گونه‌ای اسرارآمیز هم در منطقه  معتدل­ شمالی عرض جغرافیایی نشانده و هم خط خشکی را از آن گذر داده است . این امکان خاص جغرافیایی که باید آن را موهبتی خدادادی پنداشت، ایران را به یکی از معدود کشورهایی بدل کرده است که در آن هر لحظه از سال می‌توان چهار فصل را در کنار هم به چشم دید. در ماه می (اردیبهشت) و در آغاز فصل بهار در شیراز، آذربایجان هنوز کمی حال و هوای زمستانی دارد، آفتاب سوزان بندرعباس، تابستان زودهنگام را به استقبال می‌رود و باران به سبک بی‌وقفه‌ پاییزی در غرب کشور باریدن می‌گیرد.

10- ایران؛ کشور نقش واره‌های دستی

یکی از بهترین و چشم‌نوازترین جاذبه‌هایی که همیشه گردشگران از ایران به یادگار می‌برند، ذوق و هنر ایرانی در ساخت صنایع دستی ایران است که به واقع از نکات و مواردی است که گردشگران از به نیکی یاد می‌کنند.

11- ایران؛ کهن‌ترین کشور آسیا با جاذبه‌های باستانی بی‌نظیر

آریائیان، مردمانی از آسیای میانه و اروپا بودند که در شمال فلات ایران زندگی می‌کردند. مهاجرت آریائیان به فلات ایران از 7000 سال پیش از میلاد آغاز شد و تا 4000 پیش از میلاد ادامه داشته‌است. ایران کشوری است که در جای جای آن نقش و نگار دوران کهن و یادگاران دوران باستان را می‌توان به چشم دید. ایران شمال تا جنوبش از خزر تا خلیج فارس پر از زیبایی‌های دوران قدیم و تاریخ چند هزار ساله این کشور است و از این نظر کمتر کشوری را در آسیا می‌توان یافت که این همه ویژگی را در کنار هم داشته باشد، از زیبایی‌های خدادادی تا ساخته‌های دست بشر. بدون شک هواداران تیم‌های حاضر در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال 2019 در ایران روزهای خاطره انگیزی را با خود از ایران به یادگار خواهند برد.

۹۳/۰۲/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی