پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

رهبر انقلاب 

انسان با خواندن «گردان نهم» به معجزه انقلاب پی می‌برد

خبرگزاری تسنیم: امام خامنه‌‌ای چندی پیش درباره کتاب «گردان نهم» فرمودند: همین کتابی که درباره «گردان نهم» تهران اخیراً گلعلی بابایی نوشته و شهید وزوایی و دیگران را مفصلاً شرح داده است، انسان وقتی این کتاب را می‌خواند، به معجزه انقلاب پی می‌برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گلعلی بابایی هرچند سمت‌های اجرایی نیز در این سال‌ها داشته، اما همچنان نامش به‌عنوان یک نویسنده در حوزه دفاع مقدس که دغدغه‌‌ای جز معرفی کردن ژنرال‌های جنگ تحمیلی ندارد، رقم خورده است. بابایی کار نوشتن در این زمینه را با نوشتن در مورد لشکر 27 محمد رسول الله(ص) آغاز کرد که تاکنون چندین کتاب در این رابطه به چاپ رسانده است.

«همپای صاعقه» یکی از اولین و برجسته‌ترین آثار او در این زمینه است که با همکاری حسین بهزاد نوشته شده است. این کتاب کارنامه‌ای تاریخی و مستند از چگونگی شکل‌گیری لشکر 27 محمد رسول الله(ص) است. روایتی از یک مقطع زمانی شش‌ماهه از جنگ تحمیلی؛ از ابتدای دی ماه 1360 تا اواخر تیر ماه گرم سال 61. موضوع اصلی کتاب شرح مستند مراحل آغازین تأسیس تیپ نظامی محمد رسول الله(ص) و نقش این تیپ در دو عملیات بزرگ فتح‌المبین، بیت‌المقدس و لبنان است.

بابایی بعد از این کتاب با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اقدام به نگارش مجموعه کتاب‌هایی با عنوان بیست و هفت در بیست و هفت کرده که روایتی کوتاه و سریع از زندگی فرماندهان این لشکر است. آثاری که به‌شیوه مستندنگاری نوشته شده و در آن از بخش‌های مختلف زندگی هر فرمانده اسناد، خاطرات و دست‌نوشته‌هایی ارائه می‌شود. تاکنون زندگی‌نامه شهید همت، احمد متوسلیان و عباس کریمی و... در این مجموعه نوشته شده‌اند.

بابایی بعد از آن اثر جدید دیگری با عنوان «گردان نهم» را منتشر کرد، کتابی که به‌زعم نویسنده از نظر محتوا، ساختار و مباحث پرداخته شده همانند «همپای صاعقه» کامل و دقیق است. این کتاب که مدتی است روانه بازار کتاب شده، 12 فصل دارد که در تمامی آنها چگونگی شکل‌گیری گردان حبیب‌بن مظاهر به تصویر کشیده شده است.

امام خامنه‌ای چندی پیش در جمعی به دو کتاب «همپای صاعقه» و «گردان نهم» اشاره فرمودند و  این اثر را الهام‌بخش و منبع خوبی برای هنرمندان دانستند. بخش‌هایی از بیانات ایشان دراین‌باره پیش‌تر منتشر شده اما متن کامل سخنان ایشان به‌شرح ذیل است:

«ماجرایی که این آقای گلعلی بابایی در کتاب «همپای صاعقه» برخورد شهید وزوایی و آقای متوسلیان را نقل می‌کند، این ماجرا خودش دست‌مایه یک فیلم است، از این قضیه یک فیلم زیبای هنری درست می‌شود. کتاب‌های بسیار خوبی در رابطه با دفاع مقدس نوشته شده است. این کتاب‌ها منبع ده‌ها فیلم و ده‌ها رمان می‌تواند بشود. اگر نویسندگان ما و هنرمندان تلاش وسیعی آغاز کنند، عرصه دفاع مقدس شایستگی ده‌ها رمان دفاع مقدس را دارد.

این کتاب‌ها همچنین شایستگی ترجمه به زبان‌های زنده دنیا را  دارند. هم کتاب‌های خاطرات شفاهی و هم خاطرات مربوط به اسرای عراقی. اگر این کتاب‌ها به زبان انگلیسی و اسپانیولی و عربی و زبان اردو ترجمه و در جهان منتشر بشود، می‌دانید چه اتفاقی در دنیا می‌افتد؟

۹۳/۰۲/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی