پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
عبد الله جوادی آملی

خبرگزاری تسنیم: آیت الله جوادی آملی گفت:با این گروه نمی شود زندگی کرد و نمونه‌اش عمل نکردن به چندین قطعنامه درباره اسرائیل و یا قطعنامه‌هایی که در دوران فاع مقدس صادر می‌ کردندلذا مسئولان ما در مذاکره با این‌ها باید نهایت هوشیاری را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جوادی‌آملی، در پیامی به همایش تخصصی «عقلانیت و اعتدال در سیاست خارجی»، با بیان این‌که اسلام برای روابط ملی منطقه‌ای و بین‌المللی برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: این سه محور شامل ارتباط داخلی و خارجی با ملت و دولت مسلمان، رابطه با اهل کتاب و ارتباط با جوامع بشری اعم از مشرک و غیره است و آیات و روایات برای هر سه بخش دستورات ویژه‌ای دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به جهان‌شمولی قرآن و دستورات پیامبر‌(ص)، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما نیز باید اینگونه باشد زیرا اسلام در عین حال که به روابط داخلی و منطقه‌ای توجه دارد نگاه بین المللی نیز دارد و پیامبر‌(ص) رحمةاللعالمین بودها ست.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که روابط خارجی با دیگران لزوما نیازمند مودت، محبت و اتحاد سبیل نیست، افزود: البته وضعیب محارب و کسی که همواره از گزینه‌های نظامی روی میز حرف می‌زند فرق می‌کند؛ این‌ها همان‌هایی هستند که وقتی انسان با آنها دست می‌دهد باید انگشتایش را بشمارد و آیاتی مانند " فَقَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْکُفْرِ" ناظر به همین افراد است. علت مقابله با این افراد کافر بودنشان نیست؛ زیرا با کافر می‌شود کنار آمد، اما با مستکبر نه، این‌ها طبق آیه قرآن به سوگند‌ها و تعهدات و میثاق‌های خود پایبند نیستند.

وی خاطر نشان کرد: با این گروه نمی شود زندگی کرد و نمونه‌اش  عمل نکردن به چندین قطعنامه درباره اسرائیل و یا قطعنامه‌هایی که در دوران فاع مقدس صادر می‌ کردند؛ این‌ها با دست راست تعهد کنند، با دست چپ نقض می‌کنند، لذا مسئولان ما در مذاکره با این‌ها باید نهایت هوشیاری را داشته باشند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی دولت اسلامی، گفت: مسئولان ما در روابط خارجی باید مقتدرانه بیانگر اسلام باشند و این اصل اسلامی را در نظر بگیرند که "الاسلام یعلو ولا یعلی علیه".

۹۳/۰۳/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی