پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

اسیر اسرائیلی

خبرگزاری تسنیم: مقاومت از پشتوانه بزرگی به نام حمایت مردمی در غزه و همبستگی وجدان های آزاده در جهان برخوردار است، به راه افتادن موج شادی از اسارت نظامی صهیونیست در مناطق مختلف جهان، حجم بالای تایید مقاومت را نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هر چند منابع صهیونیستی از برنامه ریزی این رژیم برای گسترش دامنه عملیات زمینی در نوار غزه و ضربه محکم به گروه های مقاومت خبر می دهند، اما برآیند تحولات میدانی نشان می‌دهد رزمندگان فلسطینی با کسب تجارب فراوان در جنگ های اول و دوم غزه، تاکنون توانسته اند در نبرد زمینی با اشغالگران متجاوز، به موفقیت‌های چشمگیری برسند و اوج این موفقیت ها، اسیر کردن یک نظامی صهیونیست در نوار غزه است که می تواند به برگ برنده مقاومت در برابر متجاوزان تبدیل شود و کابوس گلعاد شالیت را برای صهیونیست ها تکرار کند، کابوسی که در نهایت صهیونیست ها مجبور شدند به شروط مقاومت تن داده و صدها فلسطینی را در مقابل آزادی شالیت، آزاد کنند.

مقاومت با اسیر کردن نظامی صهیونیست به نام "شاوول آرون" در محله التفاح در شرق غزه سیلی محکمی به صورت فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر وارد کرده است.

اسارت این نظامی صهیونیست انتقام مقاومت از کشتار وحشیانه مردم بیگناه محله الشجاعیه غزه توسط اشغالگران متجاوز اعلام شده است.

شاوول آرون به نامی تبدیل شده که ضربه محکم مقاومت به صورت اشغالگران را از لحظه ای که گردان های قسام خبر اسارتش را اعلام کرده است، به شمار می رود.

رژیم صهیونیستی از انتشار خبر اسارت آرون وحشت داشت، چرا که افکارعمومی صهیونیستها را موجی از خشم و سردرگمی و ناامیدی به سبب ماجراجویی شکست خورده دیگر علیه نوار غزه فرا گرفته است، سایه وحشت هم دست از سر شهرک نشینان صهیونیست بر نمی دارد و این بار اسارت آرون، کابوس دیگری برای اشغالگران خواهد بود، صهیونیست ها همواره برایشان اعتراف به کشته شدن نظامیانشان آسان تر از اعتراف به اسارت آنهاست.

اما مقاومت که پیشتر درباره عواقب ماجراجویی زمینی به اسرائیل هشدار داده بود، حرف خود را در میدان عمل اثبات کرد و با اسارت این نظامی صهیونیستی، شوک بزرگی را به تل آویو وارد کرد.

اعلام خبر اسارت این نظامی اسرائیلی، شادی مردم مصیبت دیده غزه و مسلمانان مناطق دیگر را به دنبال داشته و سبب افزایش همبستگی با مقاومت فلسطین در برخی پایتخت های عربی و حتی واشنگتن شده است.

مقاومت از پشتوانه بزرگی به نام حمایت مردمی در غزه و همبستگی وجدان های آزاده در جهان برخوردار است، به راه افتادن موج شادی از اسارت نظامی صهیونیست در مناطق مختلف جهان، حجم بالای تایید مقاومت را نشان داد.

پیشرفت های حیرت آور سامانه دفاعی مقاومت... از سلاحی ساده تا ارتش نظامی مسلح

تا پیش از سال 1990 نام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) علنا آشکار نشده بود، اما سال 1990 شاهد یک تحول کیفی در عملکرد نظامی جنبش بود، زمانی که حماس شاخه نظامی خود را تحت نام گردان های شهید عزالدین قسام تاسیس کرد، عزالدین القسام شیخ مجاهد سوری الاصلی بود که سال 1935 میلادی به ضرب گلوله نظامیان استعمارگر انگلیسی در جنگل های یعبد فلسطین در نزدیکی جنین به شهادت رسیده بود.

رهبران موسس گردان های قسام می گویند فعالیت مسلحانه اخوان المسلمین(پیش از تاسیس حماس) از دهه هشتاد تحت عناوین مختلف از جمله "مجاهدان فلسطینی"، "مجد" و دیگر اسامی آغاز کرد.

در اول ژانویه 1992 گردان های قسام اولین بیانیه خود را صادر کرد و در پی عملیاتی که یک هسته وابسته به آن در شهرک کفارداروم(دورون شوشان) با هلاکت خاخام این شهرک صهیونیست نشین انجام داد، رسما هویت گردان های قسام را به عنوان شاخه مسلحانه جنبش حماس اعلام کرد.

گردان های قسام در سال  1990 در حالی عملیات های ضد صهیونیستی را آغاز کرد که از تعداد انگشتان دو دست فراتر نمی رفت، اما اکنون تمام نوار غزه را پوشش داده است و میزان حضورش در کرانه باختری مشخص نیست.

بر اساس گزارشی که گردان های عزالدین قسام به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس خود منتشرکرده است،تعداد رزمندگان این گروه نظامی در نوار غزه به تنهایی از 10 هزار نفر فراتر می رود که یک ارتش واقعی تحت تشکیلات نظامی را تشکیل داده که از فرد و مجموعه آغاز تا دسته و گروهان و در نهایت گردان و تیپ را شامل می شود.

بر اساس این گزارش، ارتش قسام به چهار تیپ تقسیم می شود : تیپ شمال نوار غزه، تیپ غزه، تیپ میانی(مرکزی) و تیپ جنوب.

گردان های قسام عملیات نظامی خود علیه اشغالگران قدس را با هفت تیر(کلت کمری) آنگاه با تفنگ معمولی آغاز کرد، سپس با ابتکار رزمندگان خود تیربار ملی را طراحی کرد و سلاح خود را به بمب های دست ساز مثل بمب شواظ و عملیات انفجاری را که در آن از کمربند انفجاری استفاده کرد، علاوه بر بمب ها و مواد انفجاری از راه دور ارتقا داد.

شهرک صهیونیست نشین سدیروت در جنوب فلسطین اشغالی اولین موشک فلسطینی ساخت داخل را از سوی گردان های قسام در روز جمعه 26 اکتبر 2001 دریافت کرد.

این موشک به "قسام واحد" معروف شد و مجله مشهور تایم آمریکا، انتقال مقاومت به مرحله استفاده از موشک به عنوان یک سلاح را اینگونه توصیف کرد موشک ابتدایی توصیف کرد که ممکن است خاورمیانه را دگرگون کند.

حماس با روند پرشتابی،  این موشک را به "موشک قسام شماره دو توسعه داد و برای اولین بار آن را در فوریه 2002 مورد استفاده قرار داد.
مقاومت توانست دایره و محدوده حملات موشکی خود را به تدریج گسترش دهد تا محدوده ای را در بر بگیرد که نصف قطر آن به بیش از 80 کیلومتر رسید.

گردان های قسام در ادامه موشک های ساخت خود را توسعه داد تا به بیشترین برد برسد مثل موشک ام 75 که این موشک را در جنگ 2012 با رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار دهد سپس در سال جاری میلادی موشک جدیدی با نام آر 160 را در حمله به شهر صهیونیست نشین حیفا مورد استفاده قرار داد.

در یک تحول کیفی و قابل ملاحظه گردان های قسام روز دوشنبه 14 جولای 2014 از توانایی مهندسان خود در طراحی و ساخت هواپیمایی بدون سرنشین و تولید سه نمونه از آن برای اجرای ماموریت های ویژه در فلسطین اشغالی خبر داد.

گردان های قسام به نظر مانند یک ارتش نظامی می رسد، زیرا یگان های اختصاصی مانند یگان مهندسی، یگان دفاع هوایی، یگان توپخانه، یگان شهادت طلبان، یگان پشتیبانی و ... دارد.

در خلال جنگ سومی که رژیم صهیونیستی در حال حاضر علیه نوار غزه به راه انداخته است، اولین عملیات یگان کماندویی دریایی مقاومت علیه پایگاه نظامی صهیونیستها واقع در شهر عسقلان در جنوب غربی مناطق اشغالی انجام شد.

گردان های قسام توانست با وارد کردن فناوری ها و وسایل رزمی و بازدارنده برای مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی یک تحول بزرگ در شیوه مبارزاتی با دشمن ایجاد کند. گردان های قسام تاکید کرده است اولین سازنده موشک ضد زره مانند البتار و الیاسین و بمب هایی بوده است که اسطوره تانک میرکاوای اسرائیلی را در هم شکسته است.

قسام همچنین چندین عملیات اسیر کردن نظامیان صهیونیست را انجام داده است که به اسارت درآوردن گلعاد شالیت نظامی صهیونیست در سال 2005 سبب عقد قرارداد مبادله اسیران میان تل آویو و حماس در اکتبر 2011 با نظارت مصر شد که مقامات صهیونیست مجبور شدند هزار و 50 اسیر فلسطینی را در مقابل آزاد شدن شالیت، آزاد کنند تا یک موفقیت بزرگ دیگر برای مقاومت در مقابل دشمن رقم بخورد و در جنگ اخیر هم توانسته است نظامی دیگری به نام شاوول آرون را به اسارت خود در آورد تا بار دیگر کابوس گلعاد شالیت را برای صهیونیست ها تکرار کند.

گردان‌های قسام در جنگ‌های اول و دوم غزه(2008 و 2012) با دشمن مقابله کرد و توانست تلفات و خسارت های سنگینی به آن وارد کند.

شاخه نظامی حماس در حال حاضر فرماندهی نبرد بر ضد ارتش رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، ارتشی که وارد ماجراجویی جنگ زمینی با مقاومت شده است، در حالی که حتی مهمترین حامیانش یعنی غرب به ویژه آمریکا درباره پیامدهای خطرناک آن به این رژیم هشدار داده اند.
رژیم صهیونیستی بارها تهدید به ترور محمد الضیف فرمانده گردان های عزالدین قسام کرده است، این رژیم، الضیف را مغز طراح تمام عملیات های کیفی و مهم قسام می داند.

حماس با توسعه موشک های خود که حیفا ، نهاریا و تل آویو را نیز هدف قرار داده است میلیونها صهیونیست را روانه پناهگاه ها کرده است.

در میدان نبرد میان رزمندگان مقاومت واشغالگران، تا روز یکشنبه اعلام شده بود که  18 نظامی صهیونیست و سه شهرک نشین به هلاکت رسیده اند و 400 نفر زخمی شده‌اند و میلیون‌ها نفر هم همچنان از ترس موشک‌های مقاومت به پناهگاه‌ها هجوم می آورند، رزمندگان مقاومت، همچنین هفت تانک میرکاوا را هدف قرار داده ند.

سکوت مدعیان و سازشکاران در برابر جنایات اشغالگران/حمایت وجدان های بیدار از مردم غزه

با این حال صهیونیست ها که نشان داده اند در ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین ، هیچ فرقی میان نظامی و غیرنظامی و کودک و بزرگسال قائل نمی‌شوند، با کشتار وحشیانه مردم در منطقه شجاعیه غزه، کشتار دیریاسین و صبرا و شتیلا را زنده کردند.

مادری که فرزند خردسال خود را در بمباران از دست داده است، خطاب به صهیونیست ها می گوید اگر راست می گویند با گروههای مقاومت بجنگند نه اینکه کودکان را هدف قرار دهند.

قطعه قطعه شدن کودکان و زنان فلسطینی و سکوت مجامع جهانی و مدعیان دفاع از حقوق بشر در برابر حملات جنون آمیز صهیونیست ها قابل تحمل نیست. تا کنون صدها فلسطینی شهید و زخمی شده اند که بیشتر آنها غیر نظامی هستند.با این حال وجدانهای بیدار در سراسر جهان به حرکت درآمده و خواستار تحرک دولتها برای توقف جنایات صهیونیست ها شده اند تا عرصه در سطح بین المللی و ملت ها بر صهیونیست ها و حامیانشان تنگ تر از قبل شود.

شهرهای مختلف در برخی کشورها شاهد تظاهرات مردمی علیه جنایات صهیونیست ها بوده است.معترضان از ادیان و مذاهب مختلف با شعارهای ضد صهیونیستی بر همبستگی خود با مردم بی دفاع غزه تاکید کردند.

مقاومت در این جنگ نابرابر توانسته است خسارت ها و تلفات قابل توجهی به ارتش مجهز به سلاح های پیشرفته وارد کند، ارتشی که از به کارگیری سلاح های ممنوعه و  کشتار زنان و کودکان با توجه به حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر از این رژیم و سکوت مجامع بین المللی ابایی ندارد.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه رسما به هلاکت 13 نظامی از تیپ گولانی در درگیری‌های زمینی با رزمندگان مقاومت اعتراف کرد. البته مقاومت فلسطین شمار کشته های این رژیم را بیش از 30 نفر اعلام کرد.

با ورود حملات تروریستی وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به چهاردهمین روز خود، مقاومت توانست با عملیات بزرگ علیه نظامیان متجاوز، شماری از آنها را به هلاکت برساند.

مقاومت فلسطین حتی از عملیات شهادت طلبانه هم برای مقابله با متجاوزان غفلت نکرده است و یکی از رزمندگان شهادت طلبش، با شجاعت و فداکاری، خود را در مقابل تانک اسرائیلی در شرق منطقه الشجاعیه غزه منفجر کرد که به منهدم شدن آن انجامید.

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس از به هلاکت رساندن 14 نظامی صهیونیست در نبرد تن به تن در شرق غزه خبر داده است. امروز نیز 6 تن از نظامیان صهیونیست در جریان عملیات نفوذ مقاومت به پشت خصوط دشمن کشته شدند.

در حالی که تجاوزات صهیونیست ها به مناطق مسکونی و غیرنظامی غزه از زمین و هوا و دریا همچنان ادامه دارد، مقاومت فلسطین هم آهنگ حملات موشکی تلافی جویانه خود به مناطق صهیونیست نشین را حفظ کرده و موشک های میان برد و دوربرد آن، عسقلان، بئرالسبع، اسدود، اشکول و دیگر اهداف صهیونیستی را هدف قرار می دهد.

در پایان باید گفت  هر چند در این جنگ نابرابر، تاکنون صدها انسان بیگناه به  شهادت رسیده و هزاران نفر مجروح و آواره شده و هزاران باب واحد مسکونی و تاسیسات زیربنایی، مدارس، مساجد و بیمارستان ها تخریب شده اند، اما مقاومت به پشتوانه حمایت های مردمی، حرف خود را در میدان به  کرسی نشان داده و در جنگ زمینی تا کنون توانسته است تلفات و خسارت های زیادی به دشمن متجاوز وارد کند و این پیام را به جهانیان و حامیان رژیم نامشروع صهیونیستی برساند که فلسطین همچنان پابرجاست و مقاومت می‌کند و هیچ قدرتی قادر به در هم شکستن اراده ملت فلسطین به ویژه مردم مصیبت دیده اما مصمم غزه نخواهد بود و اشغالگران در نهایت چاره ای جز تن دادن به خواسته های مردم و مقاومت فلسطین و اعتراف به شکست دیگری در برابر آنها نخواهند داشت.

۹۳/۰۴/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی