پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

"حامد زمانی":

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۲۷ ب.ظ
حامد زمانی گفت: نسل کشی ها یک اتفاق عادی است و ما یک جور انجام وظیفه می‌کنیم ترانه‌ی می‌کُشیم بغضی است که تبدیل به فریاد شده است.
به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز آئین رونمایی قطعه‌ی "می‌کُشیم" با صدای حامد زمانی در حمایت از مردم فلسطین در موسسه‌ی فرهنگی هنری اوج برگزار شد.
در ابتدای مراسم ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران؛ اسماعیل امینی شاعر انقلاب اسلامی بر روی صحنه آمد و گفت: زبان هنر غالبا کارش آفریدن زیبایی است اما در این روزگار سرگرم شدن در اولویت امر قرار گرفته که این اتفاق چیزهای کاملا جدی مانند شعر را که پیوند عمیقی با حکمت و همتایی با فلسفه و دین بوده را در برگرفته که البته در سرزمین ما هم همینطور است و متأسفانه موسیقی هم به عنوان یک رسانه‌ی مستقل به خاطر در دسترس بودن دارای جایگاه بسیار والایی است توسط کسانی هدایت می‌شود که به تفنن اعتقاد دارند و به تعبیر قرآن لهو و بیهوده می‌شود.

وی ادامه داد: از زبان هنر باید برای این نبردی که میان اهل سلطه و ظلم  و کسانی که مظلومند استفاده شود آنقدر که نبرد تبلیغاتی، فکری و رسانه‌ای ویرانگر است نبرد با چوب و تفنگ ویرانگر نیست استفاده از رسانه‌ی موسیقی کاری بسیار هوشمندانه است.

این شاعر افزود: از موسیقی می‌توان به عنوان سلاحی تبلیغاتی استفاده کرد و کار حامد زمانی و دیگر خواننده‌هایی که اینگونه قطعات را ارائه می‌دهند قابل ستایش است.

وی درباره‌ی زبان طنز قطعه‌ی می‌کشیم گفت: بخشی از دریافت طنز غالبا در زبان عوام هم برای لحظه‌های شادی و خنده است در حالی که کار اصلی طنز همین است که فاصله‌ی میان وضعیت‌های موجود با مطلوب را مشخص کنند این ترانه از زبان کسی است که درباره‌ی انجام این جنایات است اما اغراق در این ترانه نشان دهنده‌ی استهزا گرفتن این داستان است که این شیوه‌ی بیان وارونه آی رونی نام می‌گیرد.

وی درباره‌ی موضع گیری روشنفکر در نسل کشی غزه تصریح کرد: در تمام دنیا جریان‌های روشنفکری از جمله اهالی هنر در برابر مسائلی چون نسل کشی غزه موضع گیری می‌کنند که البته این اتفاق فارغ از هر گونه گرایش سیاسی است و شگفت که در کشور ما پس از انقلاب جریان‌های روشنفکری هیچ گاه درباره‌ی اسرائیل و صهیونیست موضع گیری نکرده است که البته در سال‌های پیش از انقلاب اینگونه نبود و همه‌ی تفکرات در برابر رژیم اشغالگر قدس موضع گیری داشتند که این تصورات نادرست پس از انقلاب در جریان‌های روشنفکری ما به وجود آمده.

وی در انتها گفت: معتقدم عرصه‌ی موسیقی در طول این سال‌ها بیانگر عواطف سطحی و احساسات رمانتیک زودگذر است که اگر بتواند به خدمت اندیشه درآید اتفاقی شگرف در زمینه‌ی موسیقی خواهد افتاد و امیدوارم الگویی برای اهالی موسیقی باشد که تفکرات و اعتقاداتشان را ابراز نمایند.

محمد مهدی صیاد ترانه سرای قطعه‌ی می‌کشیم در ادامه‌ی جلسه عنوان کرد: این نگرانی در من بود که در این شرایط تلخ استفاده از ادبیات طنز در این زمان جایگاهی دارد که به اعتقاد بنده گاهی اوقات تراژدی شدید می‌شود که تبدیل به کمدی شده در حال حاضر یک مسخرگی در حال و روز جهان می‌بینیم که بد نمی‌دانم به آن اشاره کنم در برابر این اتفاقات خیلی وقتها حس می‌کنم که باید کاری کرد اما متأسفانه به عنوان شاعر همیشه نمی‌شود ترانه‌ای سرود که نگارش این گونه آثار را یک توفیق الهی می‌دانم.

حامد زمانی خواننده قطعه‌ی می‌کُشیم در ادامه جلسه اظهار کرد: اینگونه کارها سخت است و مسیر پر از لغزندگی است که امیدوارم به سلامت از این مسیر عبور کنیم متأسفانه ما محکوم می‌شویم که رسانه‌ها به ما توجه می‌کنند اما مسلما هر کسی که مرگ بر آمریکا را اجرا کند رسانه‌را در اختیار خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: چند ماهی است که به همراه دوستان موسسه‌ی دل صدا را تأسیس کردیم که هدف اول ما تربیت نیرویی خوب برای موسیقی انقلابی و اجرایی آثاری مناسب برای انقلاب و دفاع مقدس است. متأسفانه این تصاویر آنقدر خلق شده که تبدیل به یک کلیشه و انگار اینگونه نسل کشی ها یک اتفاق عادی است و ما یک جور انجام وظیفه می‌کنیم ترانه‌ی می‌کُشیم بغضی است که تبدیل به فریاد شده است.

وی درباره‌ی قطعه‌ی می‌کشیم خاطر نشان کرد: این کار به لحاظ زبانی بسیار متفاوت است و امیر جمالی فر پا به پای بنده و بسیجی وار این قطعه‌ را تنظیم کرد.

وی در حمایت از خواننده‌ها گفت: میل اجرای اینگونه آثار بین خواننده ها و آهنگساز ها وجود دارد و ما باید نگاه و عقیده‌مان را نسبت به خواننده‌ها عوض کنیم امیدوارم این نور و شعور شکل گیرد که اصحاب موسیقی حرف‌هایشان را به راحتی بزنند و از همه‌ی کسانی که به بنده لطف داشتند امیدوارم کمی حرف دل شما را زده باشم و داغ بر روی دل را مرحم بگذارند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین زاهدی در انتهای جلسه اظهار کرد: بنده قصد صحبت نداشتم اما پس از اجرای قطعه‌ی "می‌کُشیم" شور و شعف خاصی در من به وجود آمد و برای بنده سوال است که در این هیاهو، غوغا و آشوب جهانی که بر علیه ارزش‌های ما و در فضای فعلی غزه وجود دارد تنها یک کار ارزشی می‌تواند داشته باشد البته که این کار بسیار با ارزش است اما در این هیاهو آیا فقط این اثر فایده‌ای دارد؟ طبیعتا جو کنونی که بر فضا حاکم است نسبت به فعالیت هنرمندان ما تأثیرگذار است و این واقعیتی که مدیران فرهنگی ما هم پای کار نیستند چه برسد هنرمندان، قابل کتمان نیست.

وی ادامه داد: کار حامد زمانی و دوستانش در این هیاهو و آشوب مانند کاری است که یک شمشیر در صحرای کربلا  می‌کرد؛ مهم نیست که کار شنیده شود مهم این است که در این زمان و عرصه جبهه و موضع گیری ما مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین زاهدی در انتها تصریح کرد: امیدوارم همین همدلی و همراهی ما باعث شود به سرانجامی خوشتر و درخشان‌تر برسیم و این تمسک و جدیت ما انگیزه‌ای باشد که افرادی دیگر نیز به سراغ این عرصه آیند.

۹۳/۰۴/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی