پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

جاسوسی نیوزلند از جمهوری اسلامی

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۵۷ ب.ظ

بنابر اسناد منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن، سرویس های جاسوسی نیوزلند به نیابت از آمریکا از جمهوری اسلامی جاسوسی کرده اند.

ادوارد اسنودن پیمانکار امنیتی سابق دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در جدیدترین افشاگری هایش به انتشار جاسوسی کشور نیوزلند از بیش از بیست کشور من جمله جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

به گزارش گاردین، نیوزلند اطلاعات و داده های جمع آوری شده را در اختیار نهادهای اطلاعاتی آمریکا قرار می داده است. اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اداره موسوم به اداره امنیت ارتباطات دولتی این کشور تحویل آژانس امنیت ملی آمریکا و نهادهای اطلاعاتی استرالیا، انگلیس و کانادا شده است که در کنار نیوزیلند عضو شبکه شناسایی موسوم به پنج چشم هستند.

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد دولت نیوزیلند عملیات جاسوسی الکترونیکی خود را از چین که متحد تجاری اصلی این کشور است تا قطب جنوب توسعه داده و اطلاعات حاصله را با آمریکا و دیگر شرکای بین‌المللی‌اش سهیم می‌شود.

این کمک اطلاعاتی شامل دسترسی به شبکه‌های ارتباطات داخلی از طریق مراکز شنود مخفی در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور است.

اسنودن با انتشار این گونه گزارش های محرمانه در سال های سپری شده زمینه تضعیف حیثیت بین المللی ایالات متحده آمریکا را فراهم آورده است. وی هم اکنون در مسکو بوده و دولت روسیه با حضور وی در این کشور و اقامت احتمالی موافقت نموده است.

۹۳/۱۲/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی