پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

بدشانس‌ترین فوتبالیست‌های جهان؛

يكشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ
در جریان مسابقات فوتبال اتفاقات متعددی از جمله مصدومیت‌های شدید برای بازیکنان رخ می‌دهد اما اگر فوتبالیستی بر اثر یک اشتباه جان خود را از دست بدهد اوج بدشانسی است.
اغلب بدشانسی‌ها به آسیب دیدگی و از دست دادن رقابت‌های مهم مانند جام جهانی و یا از دست دادن یک ضربه پنالتی حساس مربوط می‌شود.
در ادامه فهرستی از بدشانس‌ترین فوتبالیستهای تاریخ تهیه شده است:
آندرس اسکوبار: بدون شک رتبه اول بد اقبال‌ترین فوتبالیست به اسکوبار ملی پوش سابق تیم فوتبال کلمبیا اختصاص دارد. کلمبیا در جام جهانی 1994 شانس قهرمانی داشت اما آندرس اسکوبار در دیدار مقابل آمریکا یک گل به خودی زد و موجب حذف تیم ملی کشورش شد.
این اشتباه غیر عمد جان اسکوبار را گرفت زیرا چندی بعد توسط اسلحه کمری یک هوادار خشمگین به قتل رسید.

ادواردو داسیلوا: این بازیکن در برزیل متولد شد اما به کرواسی مهاجرت کرده و 64 بازی برای تیم ملی کرواسی انجام داد.
ادواردو در سال 2007 به آرسنال آمد و تلاش زیادی کرد تا در فهرست بازیکنان ثابت آرسن ونگر قرار بگیرد اما دقیقاً زمانی که به آرزوی دیرینه خود رسید در فوریه 2008 به هنگام بازی مقابل بیرمنگهام سیتی از ناحیه استخوان پای چپ دچار شکستگی شد.

صحنه مصدومیت قوزک پای ادواردو به حدی دردناک بود که شبکه اسکای اسپرت از پخش مجدد آن خودداری کرد. آرسن ونگر خواستار محرومیت مادام العمر برای بازکن حریف شد که البته اتحادیه فوتبال انگلیس نپذیرفت.

ادواردو یک سال بعد به میدان بازگشت اما دیگر در آرسنال جایگاهی نداشت و به همین دلیل راهی شاختار دونتسک شد.

تمام اعضای تیم فوتبال انگلیس در جام جهانی 1986:
گلی که دیگو مارادونا ستاره سابق تیم فوتبال آرژانتین با دست وارد دروازه انگلیس کرد تقریبا همه حاضران در زمین، تماشاچیان و حتی داور متوجه شدند این گل بادست زده شد اما در آن دوران مارادونا محبوب قلبها بود و گل او صحیح اعلام شد.

تیم فوتبال انگلیس با وجود آنکه یکی از امیدهای قهرمانی محسوب می‌شد اما از رقابت‌های جام جهانی 1986 حذف شد.

آرژانتین در آن سال کاپ قهرمانی را بالای سر برد.

جبرئیل سیسه: در زمینه مصدومیت، جبرئیل سیسه ملی پوش سابق تیم فرانسه و باشگاه لیورپول بدون شک بد شانس‌ترین فوتبالیست است.

سیسه دو مرتبه در طول دوران بازی حرفه‌ای با شکستگی استخوان پا مواجه شد. اولین شکستگی در اکتبر 2004 و در بازی مقابل بلک برن روی داد.

اما شکستگی دوم که همراه با تیم ملی فرانسه برای سیسه پیش آمد بسیار شدیدتر و البته خیلی وحشتناک بود. او در بازی دوستانه فرانسه مقابل تیم چین تکلی بر روی پای حریف انجام داد اما پایش بطور کامل چرخیده و کاملاَ از حالت طبیعی خارج شد. همین موضوع سیسه را از حضور در بازیهای جام جهانی 2006 محروم کرد.

جان تری: تصور کنید کاپیتان تیم بزرگی مانند چلسی هستید، رومان آبرامویچ مالک ثروتمند باشگاه تاکید فراوانی بر قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دارد، بازی فینال فرا رسیده و باید مقابل منچستر یونایتد پنالتی بزنید.

جان تری دقیقا در چنین شرایطی قرار داشت و با وجود گلزنی‌های فراوان برای چلسی، ضربه پنالتی را به هدر داد تا آبی‌ها از رسیدن به قهرمانی باز بمانند.

کایرون دایر: فوتبالیست انگلیسی و هافبک سابق تیم ملی فوتبال این کشور و باشگاه نیوکاسل تقریباَ همه نوع آسیب دیدگی را در دوران بازی حرفه‌ایش تجربه کرد.

شکستگی فک، شکستگی پا، پاره شدن رباط پا، آسیب دیدگی در ناحیه همسترینگ، دررفتگی استخوان درشت نی و ... فقط بخشی از مصدومیت‌های متعدد دایر هستند.

جوزپه روسی: مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه ویارئال سال گذشته با چندین مصدومیت متعدد مواجه شد و در حالی خود را آماده گلزنیهای بیشتر برای تیم ملی کشورش می‌کرد بار دیگر از ناحیه لیگامنت زانوی نفرین شده‌اش دچار مصدومیت شد.

همین امر باعث شد نام روسی از مسافران برزیل برای حضور در جام جهانی 2014 خط بخورد. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود زیرا چوزپه روسی به فیورنتینا منتقل شده و مصدومیت مجدد به او هنوز اجازه بازی در سری آ ایتالیا را نداده است.

ویکتور والدز: او سالهای طولانی سنگربان شماره یک بارسلونا بود و با توجه به دوران رکود ایکر کاسیاس تقریباً همه اطمینان داشتند دربازیهای جام جهانی 2014 او درون دروازه تیم ملی اسپانیا قرار می‌گیرد.

اما یک دفع ناقص از سوی والدز موجب پارگی رباط صلیبی او شده و وداع تلخی با هواداران بارسا در آخرین دیدار خود در رقابت‌های لالیگا داشت.

پارگی رباط صلیبی نه تنها والدز را از حضور در بازیهای جام جهانی 2014 محروم کرد بلکه پیش قرارداد او با باشگاه موناکو فسخ شد.
او یک سال همراه با تیم منچستر یونایتد به تمرین پرداخت و سرانجام با شیاطین سرخ قرارداد نهایی امضا کرد.

مارکو رویس: ملی پوش آلمانی همواره یکی از بازیکنان محبوب باشگاه‌های مطرح اروپایی در فصل نقل و انتقالات بود و بازیهای درخشانی که فصل قبل همراه با تیم بورسیا دورتموند انجام داد سبب شد همه او را یکی از ستاره‌های تیم یواخیم لو در بازیهای جام جهانی 2014 بدانند.

اما در آخرین لحظات و به هنگام دیدار دوستانه تیم ملی آلمان مقابل ارمنستان از ناحیه لیگامنت قوزک پا دچار شکستگی شد و بزرگترین غائب ژرمن‌ها در برزیل لقب گرفت.

البته این آخرین بدشانسی رویس نبود زیرا در ابتدای رقابت‌های این فصل هم با آسیب دیدگی مواجه شده و در نیم فصل سال 204 نتوانست کمکی به تیم بحران زده دورتموند کند.

قربانیان بازیهای جام جهانی 2014 برزیل:
فوتبالیست‌های زیادی در جریان بازیهای جام جهانی 2014 با آسیب دیدگی ‌های بلندمدت مواجه شدند که می‌توان به شواین اشتایگر ملی پوش تیم فوتبال آلمان، آنخل دی ماریا مهاجم تیم ملی آرژانتین و نیمار ستاره تیم فوتبال برزیل اشاره کرد.

بازیکنانی مانند رادامل فالکائو، فرانک ریبری، ریکاردو مونتولیوو، تئو والکات، هولگر بد اشنوبر، خاوی مارتینز، خسه رودریگز، سیمونه په په، استفان ال شعراوی، ماریو گونرو و .... همه در حسرت بازیهای جام جهانی برزیل باقی ماندند.
۹۴/۰۱/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی