پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

اینترانت چیست؟

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ
 اینترانت شبکه‌ای داخلی است که ملک آن یک ارگان یا سازمان خاص و خصوصی است که از پروتکل‌های مرتبط با اینترنت و به خصوص تکنولوژی وب برای سازماندهی شبکه استفاده می‌کنند.
می‎توان گفت در حقیقت اینترانت مقیاس بسیار کوچکی از کل اینترنت است که  بر‎خلاف اینترنت که هیچکس مالک آن نیست به صورت خصوصی اداره می‎شود و از زبان مشترک ارتباطی شبکه جهانی اینترنت جهت تبادل دادها و اطلاعات خود استفاده می‎کند.
اینترانت چیست؟
این فناوری تمامی خدمات اینترنتی مانند: پست الکترونیکی، تار جهان‌گستر، انتقال فایل گروه‌های خبری و تله‎کنفرانس را در شبکه‌ای اختصاصی برای استفاده‌کنندگان دارد اما با همه این موارد لزوما بهاینترنت متصل نیست.

این یک شبکه داخلی است که توانایی اتصال سیستم‎ها و عوامل یک سازمان در دنیای مجازی به یکدیگر را دارد مثلا بانک ملی برای متصل کردن همه بانک‌های ملی درسراسر کشور ازاین تکنولوژی استفاده می‌کند.

اینترانت چیست؟


برای هر کاربر که مجاز به استفاده و ورود به این شبکه باشد یک پسورد مشخص شده است زیرا به علت به خطر افتادن امنیت این سیستم ورود عموم آزاد نیست و تنها مقداری از اطلاعات که صلاح می‎دانند در شبکه اینترنت قرار می‎دهند تا عموم مردم  از آن‌ها استفاده کنند.

هدف از راه اندازی 
هدف اصلی از نصب اینترانت‌ها تسهیل ارتباطات و به اشتراک گذاشتن منابع از زمینه سخت‌افزاری و نرم‎افزار است که به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی نقش عمده‌ای در این نظام  را ایفا می کنند.
۹۴/۰۲/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی