پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
گوجه سبز و چغاله بادام از آن دسته نوبرانه‌هایی هستند که به رغم‎گرانی این روزهای قیمتشان، از خوردن آنها نمی‌توان گذشت.
گوجه سبز و چغاله بادام جزو نوبرانه‌هایی است که در فصل بهار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، در ترکیب گوجه سبز مقادیر زیادی پتاسیم و فلور وجود دارد که فلور موجود درگوجه سبز برای سلامت دندان‎ها بسیار موثر است و پتاسیم در کارکرد بافت عضلانی و عضله قلب تاثیر بالایی دارد. 
گرچه طعم گوجه سبز و چغاله بادام با همراهی نمک وصف‎ناپذیر است و میل فراوانی به خوردن آنها ایجاد می‌شود، اما در کنار فواید آنها، زیاده‎روی در این امر مشکلاتی را همراه دارد و سیستم گوارشی را به دردسر می‌اندازد. 
متخصصان تغذیه درخصوص مشکلات سوء مصرف گوجه سبز و چغاله می‌گویند: خوردن این میوه‌ها از این نظر که بافت‌های فیبری آنها هنوز برای هضم و جذب، مناسب دستگاه گوارش نیستند چندان قابل توصیه نیستند. 

به اندازه بخورید
معمولا نارس بودن فیبر موجود در این میوه‌ها می‌تواند مشکلات سوء هاضمه همچون دل درد، دل‎ به هم خوردگی و نفخ را به دنبال داشته باشد؛ فیبرهای میوه‎های نارس به دلیل نوع رژیم غذایی افراد قابلیت هضم شدن در بدن را ندارند و به همین دلیل خوردن آنها معمولا بدون ضرر نیست. 

البته چغاله بادام تا حدی از این موضوع مستثنی است، هر چند که مصرف زیاد آن نیز می‌تواند مشکلاتی را به وجودآورد چغاله بادام می‌تواند به عنوان یک میان وعده نسبتا بی‌ضرر به خصوص برای بچه‎هایی که به تنقلات پرکالری علاقه زیادی دارند به شمار رود. 

چغاله بادام را نشسته نخورید
در مورد چغاله بادام آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است، گاهی بیشتر از مقدار مجاز خوردن آن، بحث گندزدایی و بهداشتی شدن آن است زیرا در اکثر اوقات توسط دست فروشان است؛ این فروشنده‌ها معمولا سطح آن را مرطوب می‌کنند تازه‎تر به نظر بیاید و در عین حال مشتری بیشتری هم جذب کند اما موضوع اصلی اینجاست که مطمئن نیستم آبی که مدام روی چغاله بادام‎ها ریخته می شود چطور و از کجا تهیه شده است. 

به همین دلیل باید درست مثل باقی میوه‌ها که پوستشان خوراکی است، قبل از مصرف کاملا ضدعفونی و شستشو شوند چون همین آب آلوده می‌تواند منبع بسیاری از آلودگی‌های میکروبی باشد. 

چقدر چغاله بادام بخوریم؟ 
در مورد چغاله بادام هم درست مثل همه مواد خوراکی دیگر نمی‌شود یک نظر قطعی برای مصرف کنندگان داد زیرا هر فرد بنا به شرایط جسمانی و دستگاه گوارشی خود به گونه‌ای خاص از این نوبرانه بهاری استفاده می‎کند و چغاله بادام جایگزین بادام نیست. 

بادام رسیده جزو خشکباری است که خواص زیادی دارد و تنها خوردن 10 عدد از آن می‌تواند جایگزین یک وعده غذایی شود هم از لحاظ روغن، کلسیم،‌ آهن و مواد معدنی که به طور طبیعی در آن موجود است اما چغاله بادام، میوه نارس بادام است و بالطبع نمی‌تواند همه خواص بادام را داشته باشد زیرا از لحاظ خواص ارزش کمتری را نسبت به بادام رسیده دارد. 

بنابراین استفاده فراوان از گوجه سبز و چغاله بادام توصیه نمی‌شود و استفاده بیش از حد آنها در وعده‌های غذایی مشکلات گوارشی را برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد از سوی دیگر نمی‌توان چغاله بادام را جایگزین بادام رسیده کرد. 
۹۴/۰۳/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی