پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

حریص ترین عضو بدن!

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ
نگاه نامشروع و گناه آلود، بی شک سرآغاز بسیاری از گناهان می باشد و عواقب بسیار سختی را چه در دنیا و چه در آخرت به همراه خواهد داشت و از این رو ترک این عمل و اجتناب از آن به کرات در سخنان پیشوایان دین تأکید شده است.

قدس: در این باره از حضرت محمد (ص) نقل شده است که مَن مَلَاءَ عَینَهُ مِن حَرامٍ مَلَاءَ اللهُ عَینَهُ یَومَ القِیمَةِ مِنَ النّارِ اِلا اَن یتوُبَ وَ یَرجَعَ؛ هر کس چشمش را از نگاه به نامحرم پر کند، خداوند در روز قیامت چشمش را از آتش پر می کند؛ مگر اینکه توبه نماید و از اعمال خویش بازگردد؛ و نیز در جای دیگر می فرمایند: برای هر یک از اعضای انسان زنای خاصی است و همانا زنای چشم، نگاه (به نامحرم) است.
علاوه بر این امیرالمؤمنین علی (ع) فرموده اند: عِمَی البَصَرِ خَیرٌ مِن کَثیر النَّظَرِ؛ نابینا بودن، بهتر از نگاه های نامشروع است؛ و نیز آمده است در میان اعضای بدن حریص تر و قدر نشناس تر از چشم وجود ندارد؛ لذا مواظب باشید و هر چه را او طلب می کند نظاره نکنید، چرا که شما را از یاد خداوند متعال غافل می سازد.
همچنین از وصیت های امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب است که ایشان فرمودند: حضرت عیسی (ع) به یارانش می فرمود: از نگاه کردن به نامحرم بپرهیزید، زیرا نگاه بذر شهوت را در دل شخص می پاشد و مقدمات گمراهی و بدبختی او را فراهم می سازد.
پی نوشت ها:
۱- علامه مجلسی، بحارالانوار، ج ۱۰۴: ۳۲، ۴۲.
۲- مستدرک الوسائل، ج ۱۴: ۲۶۹.
۳- میزان الحکمه، ج ۱۰: ۷۰.
*بیگم آزرمی، نفس در اسارت شیطان: ۱۵۹- ۱۶۰.

۹۴/۰۳/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی