پایگاه شهید معتمدی اصفهان

اصفهان- قائمیه

گرگ ها بدانند
در این ایل غریب
گر پدر نیست،تفنگ پدری هست هنوز
گر چه نیکان همگی بار سفر بربستند،
شیر مردی چو سید علی خامنه ای هست هنوز!

كد كج شدن تصاوير

كد موزيك براي وبلاگ


مهدویت امام زمان (عج) وصیت شهدا پخش زنده حرم سوره قرآن
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

هزینه‌های یک افطاری 4 نفره؛

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۲ ب.ظ
با توجه به اینکه تنها چند روز به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده افزایش قمیت اندک در برخی از کالاها موجب سربه فلک کشیدن هزینه‌‌ها و تحمیل آن به خانواده‌ها شده است.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی، وفور کالا و عدم استقبال مردم از نمایشگاه‌های سال‌های گذشته را از جمله دلایل برگزار نشدن نمایشگاه در سال جاری عنوان می‌کند.

به گفته فاضلی امسال فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی جایگزین برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت می‌شود.

به طور کلی در ماه رمضان مصرف برخی اقلام از جمله آش، حلیم، زولبیا و بامیه و حتی نان افزایش می‌یابد.

هزینه‌های مهمانی خدا از درآمد یک کارمند بیشتر است

هرچند که دولت هرگونه افزایش قیمتی را منوط به هماهنگی و کسب اجازه از دولت عنوان کرده اما برخی از کالاها در طول سال گذشته بنا به دستور دولت افزایش قیمتی را تجربه کرده‌اند که این اقلام در حال خودنمایی در سبد کالایی خانواده‌ها هستند.

یکی از این اقلام نان بود که در آذر ماه سال گذاشته افزایش 30 درصدی را تجربه کرد و دولت دلیل این گرانی را بهبود کیفیت عنوان کرد.

بر این اساس هم‌اکنون هر نان سنگک 800 تومان، نان بربری  650 تومان، نان لواش 210 تومان و نان تافتون 400 تومان قیمت دارد؛ البته بسته به انصاف نانوایی‌ها ممکن است با افزودن کنجد قیمت آن نیز بیشتر شود و همچنین قیمت نان در نانوایی‌هایی که آزادپز شده‌اند بیشتر از قیمت‌های ذکر شده می‌باشد.

هزینه‌های مهمانی خدا از درآمد یک کارمند بیشتر است

این گزارش می‌افزاید زولبیا و بامیه از اقلام پرمصرفی است که بنا به گفته به رئیس اتحادیه قنادان تهران قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در واحدهای صنفی درجه یک در سال جاری 9600 تومان تصویب شده است.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه را در واحدهای صنفی درجه دو 9100 تومان عنوان کرد.

آش و حلیم هم در ماه رمضان طرفداران خاص خود را دارد که محمدی رئیس اتحادیه فروشندگان کباب و حلیم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر از تصویب قیمت 10000 تومانی برای حلیم معجون می‌دهد و می‌گوید: برای حلیم ساده نیز قیمت 9000 تومان و برای آش شعله قلم کار 8500 تومان تصویب شده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که این قیمت‌ها با هزینه‌های این صنف هم خوانی ندارد و با توجه به اعتراض این اتحادیه امکان بازنگری در قیمت آش و حلیم در هفته آتی وجود دارد.

همچنین مرغ هم در ایام ماه مبارک رمضان از اقلام پرمصرفی است که یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر از احتمال افزایش قیمت مرغ را در آستانه ماه رمضان داد.

وی با اشاره به این که میانگین قیمت هر کیلو مرغ در واحدهای صنفی 6600 تومان است، گفت: قیمت معقول و منطقی برای مرغ که مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران است، بین 7000 تا 7200 تومان می‌باشد تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

به گفته یوسف‌خانی پیش بینی می‌شود قیمت مرغ در ماه رمضان به کیلویی 7000 تومان هم برسد.

این افزایش قیمت مرغ در حالی است که ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی خبر از کاهش قیمت گوشت در آستانه ماه رمضان می‌دهد و وفور دام در بازار و پیشی گرفتن عرضه از تقاضا از دلایل این کاهش قیمت عنوان می‌کند.

به گفته ملکی پیش بینی می‌شود در آستانه ماه رمضان قیمت گوشت کاهش بیابد، قیمت هر کیلو شقه بدون دنبه 29000 تومان به مشتری عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران  با اشاره به کاهش قیمت میوه در بازار خبر از ثبات قمیت سبزی در آستانه ماه رمضان می‌دهد.

به گفته وی هندوانه نیز که از اقلام پرمصرف در این ماه است و هم اکنون به قیمت میانگین 1200 تومان به فروش می‌رسد.

هزینه‌های مهمانی خدا از درآمد یک کارمند بیشتر است

پیش بینی می‌شود که در ماه رمضان به علت فراوانی آن در بازار قیمت آن کاهش بیابد.

گزارشات میدانی خبرنگار تجارت  حاکی از آن است که با احتساب تمام این هزینه‌ها و نیز هزینه‌های جاری برای یک خانواده 4 نفره برای یک سفره افطار با یک کیلو زولبیا بامیه به قیمت 9600 تومان، یک کیلو آش به قیمت 8500 تومان، یک کیلو حلیم معجون به قیمت 10000 تومان، دو عدد نان سنگک به قیمت 1600 تومان، یک قالب پنیر 400 گرمی به قیمت 4000 تومان، یک قالب کره 100 گرمی به قیمت 2000 تومان، نیم کیلو برنج ایرانی به قیمت 4000 تومان، یک کیلومرغ به قیمت 6600 تومان و میانگین قیمت قند و شکر 2000 تومان و یک بسته خرما به قیمت 3500 تومان و یک هندوانه به قیمت 5000 تومان به طور میانگین هزینه یک سفره افطار بیش از 50 هزار تومان تمام می‌شود.

بر این اساس با احتساب 30 روز ماه رمضان بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان تنها هزینه افطار یک خانواده 4 نفره خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید قیمت این اقلام به طور میانگین درنظر گرفته شده است.

نکته قابل توجه این است که در حالی که تمامی مسئولان و فعالان بازار خبر از ثبات قیمت و رکود بازار می‌دهند، با این وجود همین افزایش قیمت اندک در برخی از کالاها موجب شده تا هزینه‌های بیشتری بر خانواده‌ها تحمیل شود.

گزارش از فاطمه کامرانی

۹۴/۰۳/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
هادی کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی